top of page

Jak dokáže kreativní brief zlepšit komunikaci s grafikem a zefektivnit proces vaší zakázky?

Aktualizováno: 31. 5. 2023

Kreativní brief je dokument, který poskytuje celému týmu stručný přehled o kreativním projektu a popisuje jeho záměr, cílovou skupinu, specifické požadavky nebo omezení. Slouží jako cestář a reference po celou dobu vývoje projektu. Zde jsou některé výhody zpracování kreativního briefu.


Jasný směr

Kreativní brief zajišťuje, že všichni zapojení do projektu porozumí cílům a účelu projektu. Bez upřesnění cíle existuje pro kreativce až příliš mnoho cest, kterými se může vydat. (A buďte si jisti, že kreativec se na takové neřízené dobrodružství rád vydá :) Kreativní brief vymezuje požadovaný výsledek projektu, zvyšuje jeho efektivitu, eliminuje slepé uličky a tím ovlivňuje i rychlost realizace.


Sjednocení

Definováním kýženého výsledku projektu a zásadních informací pomáhá sjednotit vizi klienta se záměrem kreativce. Zajišťuje, že kreativní práce je v souladu s firemní identitou, hodnotami a celkovou marketingovou strategií klienta.


Komunikace

Dobře napsaný kreativní brief usnadňuje účinnou komunikaci mezi klientem a kreativním týmem. Poskytuje strukturovaný formát, otevírá diskusi a výměnu nápadů, snižuje možnost nedorozumění.


Pozornost

Existence kreativního briefu usnadňuje kreativci udržet pozornost na definovaném záměru a funguje jako check point pro opakovanou kontrolu, zda jdeme správným směrem. Zabraňuje rozšiřování rozsahu projektu, což vede k vyšší produktivitě a včasnému dokončení projektu.


Řešení

Kreativní brief často obsahuje informace o cílové skupině, jejich potřebách a konkurenčním prostředí. Tato znalost umožňuje identifikovat potenciální výzvy, překážky nebo příležitosti a navrhovat funkční, nikoliv jen estetická řešení. Brief podněcuje inspiraci, inovativní myšlení a cílené řešení problémů.



Sepsání kreativního briefu velmi často pomáhá nejen nám, kreativcům, ale jde i o efektivní nástroj pro samotné klienty. Nutí jej, často zcela poprvé, zamyslet se nad jednotlivými aspekty projektu a svoje myšlenky formulovat do písemné podoby. Jak tvrdí jeden známý citát "Tupá tužka je lepší, než ostrá mysl" :)


Máte nápad a uvažujete o spolupráci s grafickým studiem nebo kreativcem?

Vyzkoušejte si, jak dobře jej pro něj dokážete definovat. Může jít o skutečný "game changer".


Pokud máte zájem o spolupráci se mnou, nebo nezávaznou konzultaci vašeho projektu,

nezapomeňte v posledním kroku vyplněný dotazník odeslat. Jakmile se objeví v mé schránce, budu Vás kontaktovat.


Online formulář najdete zde:




62 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page